Fri frakt inom Sverige | Snabb leverans | Betala med Klarna

Vanliga frågor


Hur kan jag betala i butiken?
- Du kan betala säkert med de olika betalsätt som Klarna erbjuder, kortbetalning, Swish, faktura eller delbetalning.


Säljer ni presentkort?
- Ja, du kan kan värde från 300-1300 SEK. Presentkortet levereras digitalt och skickas via e-post till dig som köpare.


Hur lång är leveranstiden?
- Vi eftersträvar snabba leveranser. Din order packas och skickas normalt inom 1-2 vardagar. Speditörens leveranstid tillkommer, vanligtvis 1-2 vardagar. OBS! Beställningar som har lagts under en helg skickas tidigast på måndagen veckan efter.


Kan jag lägga till/ta bort produkter från min beställning?
- Du kan lägga till eller ta bort produkter så länge du inte fått vårt meddelande om att din beställning har skickats. Meddela oss omgående på [email protected] så hjälper vi dig.


Hur vet jag att min order har skickats?
- När din order skickas från vårt lager får du ett epost-meddelande med information om att ditt paket är på väg hem till dig.


Var är min beställning?
- Om din beställning inte kan skickas som planerat meddelar vid dig alltid via e-post. Vår standardleverans är Postnord varubrev vilket betyder att din beställning levereras direkt hem till dig, i brevlådan eller brevinkastet. I undantagsfall kan det hända att paketet levereras till ombud istället. Om leveransen dröjer så titta gärna skräpposten efter en avisering från Postnord. Om du inte har fått någon avisering så kontakta oss på [email protected] så hjälper vi dig att spåra ditt paket.


Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
- Paket som inte hämtas ut hos ombudet inom utsatt tid skickas tillbaka till oss. Du debiteras en avgift på 100 SEK för ej uthämtat paket. Ordern avbryts och orderbeloppet minus avgiften för ej hämtat paket återbetalas.


Kan jag beställa utanför Sverige?
- Ja, vi skickar inom hela EU.


Vart kan jag köpa smycken från Selected by C?
- Våra smycken säljs exklusivt här på selectedbyc.se. Vill du bli återförsäljare är du välkommen med din förfrågan på [email protected].


Är det garanti på smyckena?
- Vi erbjuder ett års garanti på våra smycken. Garantin gäller tillverknings- och materialfel. Garantin täcker inte slitage eller skador genom olyckshändelse. Spara din orderbekräftelse/kvitto/faktura som är ditt garantibevis. I våra köpvillkor kan du läsa fullständig information om vår garanti.


Är smyckena nickelfria?
- Ja, alla våra smycken är nickelfria och tillverkade enligt EU-förordningen REACH som reglerar kemikalier i smycken så som nickel, bly och kadmium.


Vilket material är smycken tillverkade av?
- Alla våra smycken är tillverkade av ädla metaller, vi använder 100% återvunnet 925 Sterling silver som bas. Smycken är pläterade med rodium (silverfärg) eller 18K guld i ett extra tjockt lager på 2 mikron för att hålla över tid.


Vart tillverkas smyckena?
- Tillverkning sker i Thailand som har en lång tradition av smyckestillverkning av skickliga smyckeshantverkare. Vår leverantör är certifierad enligt både 
Responsible Jewellery Council (RJC) och Amfori BSCI för att säkerställa en ansvarsfull tillverkning för både människor och miljö.


Fick du inte svar på din fråga här är du välkommen att kontakt oss [email protected]